Cand intram intr-un supermarket,nu intram numai intr-un magazin
foarte mare.Intram intr-un loc studiat pentru a ne face sa
cheltuim cati mai multi bani posibil.Mii de psihologi si experti in
marketing pe parcursul anilor au studiat zeci de trucuri pentru a
ne face sa cheltuim mai mult decat aveam in intentie sa o facem
la intrare.
Sa iesim deci la cumparaturi...
Produsele de la casa. Langa casa clientul e nevoit sa stea la
coada,deci sa astepte.De ce sa nu se profite de aceasta
asteptare.Iata de ce sunt foarte multe produse cu preturi
"umflate",ca de ex. baterii,lame,ciocolata in toate formele.
Foarte frecvent gasim si ambalaje cu prezervative fara
pret,pentru ca ei stiu ca omul obisnuit ,de obicei,se
rusineza sa intrebe de pret si il pune alaturi de celelalte
cumparaturi in momentul in care plateste.
Copii.Tinerele mame sunt nevoite sa-si ia copilul la
cumparaturi,si asta domnii din supermerkat o stiu.Casele sunt
pline de oua kinder,caramele,snacks-uri si multe altele,toate
asezate la inaltimea unui copil.De multe ori,cei mici nu cunosc
inca destul de bine semnificatia cuvantului cumparare,iau
pur si simplu marfa si o pune langa celelalte cumparaturi,
si daca mamica nu vrea stiti ce se intampla.
Timpul.Daca va intrebati pentru care motiv produsele
primare,ca de ex.sare,faina,zahar,oua sunt de negasit,acum o
stiti.Vor sa ne faca sa pierdem o gramada de timp pentru a
le cauta,privind in acest fel celelalte produse.
Intrati in magazin cu gandul ca veti face cumparaturi in foarte
putin timp pentru ca va grabiti.(Ei stiu asta).De accea
produsele mai putin interesante sau mai ieftine sunt puse la
intrare.
Muzica,mereu prezenta,ajuta la creare unei atmosfere placute
in care sa va petreceti bucurosi o parte din timp.
Fata de toate celelalte tehnici utilizate ,acest articol reprezinta
intr-adevar foarte putin.Ceea este important e sa intelegem ce
se intampla cand intram,pentru a nu fi manipulati de fiecare
data cand punem piciorul intr-un supermarket.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu