Latest News

186 de ani de la nasterea lui Lev Tolstoi - Doodle Google

Pe 9 septembrie 2014 se împlinesc 186 de ani de la naşterea lui Lev Tolstoi , eveniment sărbătorit de #Google printr-un #Doodle interactiv .


Google îl celebrează pe scriitorul rus LEV TOLSTOI printr-un Doodle interactiv, în care sunt prezentate cele mai importante opere literale ale sale. 

 Lev Tolstoi s-a născut pe 9 septembrie 1928, în apropiere de Tula, un oraș din Rusia. Tatăl său facea parte dintr-o familie de nobili germani, iar mama sa era fiica unui general înstărit. Provenind dintr-o familie nobiliară, Lev Tolstoi a avut parte de o educație aleasă și de profesori renumiți .

 Opera scriitorului rus Lev Nikolaevici Tolstoi este cunoscută și admirată de iubitorii de literatură din toată lumea. Impresia pe care a produs-o în epoca sa, precum și răsunetul de care s-a bucurat opera lui, l-au situat încă din timpul vieții printre cei mai importanți scriitori ai vremii.

 În perioada 1863-1877, Lev Tolstoi a scris cele mai importante lucrări ale sale, considerate CAPODOPERE ale literaturii mondiale: RĂZBOI și PACE și ANNA KARENINA .


 Pe lângă cele două mari capodopere, Lev Tolstoi a mai scris romanul Învierea (1899), nuvelele Amintiri din Sevastopol, Cazacii, Ivan Prostul etc, două piese de teatru: Puterea întunericului și Cadavrul viu, dar și scrieri filosofice și cărți autobiografice.


 În Amintirile sale, Tolstoi își rezumă într-o pagină biografia:
 Privindu-mi viața, examinând-o din punctul de vedere al binelui și al răului pe care l-am făcut, îmi dau seama că toată lunga mea existență se poate împărți în patru perioade: prima, cea poetică, minunată, inocentă, radioasă a copilăriei, până la paisprezece ani. Apoi cei douăzeci de ani oribili, de grosolană depravare în slujba orgoliului, a vanității și mai ales a viciului. A treia perioadă, de optsprezece ani, a durat de la căsătorie până la renașterea mea spirituală: lumea ar putea-o califica morală, pentru că în cei optsprezece ani am dus o viață familială cinstită și regulată, fără a ceda nici unuia din viciile pe care opinia publică le condamnă. Dar toate interesele mele erau limitate la preocupări egoiste, pentru familia mea, pentru bunăstare, pentru succesul literar și toate satisfacțiile personale. În sfârșit, a patra perioadă este cea pe care o trăiesc acum, după regenerarea mea morală; din aceasta n-aș vrea să schimb nimic, în afară de relele obiceiuri pe care le-am deprins în perioadele precedente

Daca ţi-a placut acest articol dă un LIKE , SHARE , TWEET sau  PLUS . Te aşteptăm pe Facebook !

Google+

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Inedit Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Bim. Un produs Blogger.